Masjid An-Nur Part2 + Ramadhan ya Ramadhan

Marilah kita sama-sama mengimarahkan rumah Allah di bulan yang penuh barakah ini.

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.
Tiada lafaz yang lebih mulia yang dapat ana ucapkan untuk bulan ramadhan yang bakal menjelma. Itulah sebaik-baik lafaz yang patut kita ucapkan kerana Allah S.W.T. telah memberikan kita peluang sekali lagi untuk bertemu Ramadhan, bulan penuh rahmat,bulan penuh maghfirah,bulan pengampunan bagi hamba-hambaNya.

Daripada Abu Hurairah, sesungguhnya Rasulullah SAW bersabda:
“Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan, dan berkira-kira(bersungguh-sungguh memperhatikan amalnya) maka diampunkan untuknya segala dosanya yang telah lalu”( Hadith riwayat Bukhari, Muslim, Nasaai, Tirmizi, Abu Dawud dan Ahmad.)

Inilah masanya, inilah saat-saatnya, inilah detik-detik yang telah kita tunggu selama ini. Allah S.W.T. berikan seluas-luas rahmatNya. Allah berikan sebanyak-banyak kasih sayangNya. Allah S.W.T bukakan pintu keampunan kepada hambaNya yang benar-benar inginkan keampunan.

Apakah yang lebih baik kita harapkan dari bulan semulia ini melainkan keampunan daripadaNya?

Ayuh para sahabat,manfaatkan Ramadhan kali ini dengan sebaiknya. Kita tidak mengetahui, mungkin inilah Ramadhan yang terakhir bagi diri ana dan sahabat-sahabat sekalian. Anjakkan amal-amal kita yang biasa selama ini agar mendapat hasil cukup luar biasa daripada biasa-biasa nya!



Ringan-ringankan langkah kita menuju ke Masjid atau surau-surau yang berdekatan.


Akhir kata
Salam Ramadhan Al-Mubarak!

2 comments :: Masjid An-Nur Part2 + Ramadhan ya Ramadhan

  1. kacak angle ya!~ huhu XD
    nice pic. =)

  2. Makseh2!haha..
    Urang xda SLR gik bh,ney dapat nk ngambik gamba kck2 nk..
    lain lh, mun dh da 1000D tek..XD