Forum Baitul Muslim 2011

Forum Baitul Muslim 2011

"Nak jumpa 'bakal' ayah kena confident!"(Haji Hushim)

" Kajian saya menunjukkan kahwin awal meningkat CGPA mahasiswa di kampus "(Ustaz Kamarul Azmi)

"
Ternyata Allah tidak beri suami yang saya ingin, tapi Allah beri suami yang saya butuh*perlu* (Askar Triwiyanto dan Isteri)

p/s: Persiapan ke arah baitul muslim itu tidak bermula 3 bulan sebelum perkahwinan, kerana yakinlah anak-anak kamu pada masa depan kelak, adalah diri kamu 20 tahun yang lalu. Maka apakah persiapan itu sebenarnya? Persiapan itu adalah kesediaan untuk melahirkan generasi-generasi baru yang berfikrah Islam yang sahih, lantas menjadi pelapis kepimpinan Islam seperti mana yang telah digariskan di dalam Al-Quran, bahawa kita adalah khalifah di muka bumi ini.

"Sesungguhnya Aku hendak menjadikan khalifah di bumi. Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: 'Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi' Mereka berkata: 'Mengapa Engkau hendak menjadikan khalifah di bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal Kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan menyucikan Engkau ?' 'Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui." (QS. al-Baqarah: 30)

3 comments :: Forum Baitul Muslim 2011

  1. Salam.

    hee, yang tok mantap! cuma, general gilak la cik abang, details la kit. haha. terlebeh sudahh.

    miri xda forum gitok. haha

  2. Wsalam.

    Yah,bab2 kawen tk,laju jk nya komen :P
    Kalau detail glak,cam ana yg mk kawen klak.haha.

    InsyaAllah ada masanya klak pen'detail'an ya :)

    Bh,apa lagik,mun di miri xda, kta la organize forum ya :P

  3. LIKE.~